Groepslessen

De lessen worden gegeven in groepen van maximaal 10 personen. In mijn groepen doen mannen en vrouwen mee van ongeveer 23 tot wel 82 jaar! Iedereen kan op zijn of haar niveau meedoen.
Yoga is geen wedstrijd, je doet het puur voor jezelf. Het is belangrijk dat je daarbij je eigen grenzen bepaalt. 
De lichamelijke oefeningen zijn bedoeld voor het versterken van het lichaam en het soepel maken van je spieren. We doen alle oefeningen op de beweging van de adem, dat heeft een extra ontspannende werking, ook op je geest.
Als een oefening lastig voor je is, dan kijken we gewoon hoe het wel kan. Yoga op maat dus!

Aan te raden:

  • Matjes en kussentjes zijn aanwezig.
  • Neem een badhanddoek, deken of slaapzak mee voor op het matje.
  • Draag gemakkelijke kleding.
  • Zorg ervoor dat je 5 à 10 minuten voor de les aanwezig bent. Dan kun je jezelf rustig installeren.
  • Zorg ervoor dat je het tijdens de eindontspanning voldoende warm hebt. Neem daarom een deken mee of draag een warme trui en sokken.
  • Neem gerust een flesje water mee.

Opbouw van de lessen

De leslocatie

Een yoga les bestaat uit de volgende onderdelen:

  • Lichamelijke oefeningen (asana's)
  • Ademoefeningen (pranayama)
  • Meditatie
  • Ontspanning
  • Yoga Nidra (yoga van de slaap);
    dit is een extra lange, bijzondere manier van ontspannen en kan een diepe uitwerking hebben op lichaam en geest. Yoga Nidra doen we iedere laatste les voor de vakantie.




De lessen worden gegeven bij:
Fysiotherapie Van der Vliet
Molenstraat 2a
5845 BD Sint Anthonis

De ingang is tegenover de Emté.